SŁONECZNA BARANIA GÓRA

I tak po wczorajszej wędrówce po Wiśle dziś nastał czas na turystykę górską :)

Z kolegą Przemkiem udaliśmy się z przystanku
Wisła Czarne Fojtula PKS w stronę szlaku prowadzącego do drugiego co do wielkości szczytu Beskidu Śląskiego - Baranią Górę (1220 m n.p.m.)

Kierunkowskaz wskazywał na niebieski szlak i czas dojścia około 2h 30'. Warto podkreślić, że wraz z niebieskim szlakiem biegnie Ścieżka Przyrodniczo - Leśna.

Przez pierwsze 2,5 km idziemy asfaltem, jednak z upływającym czasem przejścia droga coraz bardziej zaczęła przypominać szlak górski- kamienie, kurz, konary, przebijające się korzenie drzew.......

na tle kaskad Białej Wisełki
Podążając dalej po kamienistej i błotnistej drodze można było napotkać wiele mini kaskad w tym pierwszą z nich Kasdady Białej Wisełki.

Dalej szlak biegnie przez las,a wzdłuż płynie potok górski.

Po około 30 min.dochodzimy na teren Rezerwatu Barania Góra na obszarze którego szlak prowadzi typową górską ścieżką, biegnącą przez las po zboczu góry (grań) ze stromym podejściem na punkt widokowy ukazujący naszym oczom naprawdę wspaniałą panoramę gór.

Stąd już niedaleko do szczytu Baraniej Góry.

Po około 2.5 godzinnej wędrówce udało nam się zdobyć szczyt Baraniej Góry!
Wchodząc na szczyt od razu w oczy rzuca się 15- metrowa, bezpłatna wieża widokowa na okoliczne pasma górskie.

Na szczycie nie brakowało ludzi, tym bardziej, że dzień nas rozpieszczał- ładna pogoda i bardzo dobra przejrzystość powietrza pozwoliła cieszyć się niesamowitymi widokami :-)  (ze szczytu można oglądać takie szczyty jak: Babia Góra, Skrzyczne, Wielką Czantorię, a nawet Tatry! )

Po około 25 minutowym odpoczynku ruszyliśmy dalej w dół podążając czerwonym szlakiem w kierunku Polany i Schroniska PTTK "Przysłop".
Początkowo szlak wiedzie gładką drogą wyłożoną sosnowymi balami, w późniejszym etapie to już walka z kamieniami i korzeni.

Po 45 min docieramy do Polany Przysłop, na której mieści się schronisko PTTK, Muzeum Turystyki w Beskidzie Śląskim oraz Izba Leśna. Schronisko dysponuje bufetem, a posiłek zjeść można na tarasie.
Zjedliśmy mały posiłek, do picia po małym piwku i dalej w drogę :)

Po godzinie udaliśmy się początkowo czerwonym szlakiem (kierunek: Kubalonka), po czym doszliśmy do drogi asfaltowej wzdłuż którego płynęła Czarna Wisełka.

Po 1h 15 min. doszliśmy na miejsce- PKS Wisła Czarne kończąc naszą dzisiejszą wędrówkę.

Punkty GOT PTTK - 22 punkty:

• Wisła Czarne Fojtula PKS - Barania Góra 12 punktów
  • Barania Góra - Przysłop 3 punkty
  • Przysłop - Wisła Czarne 7 punktów