CENTRUM GÓRSKIE KORONA ZIEMI - ZAWOJA 9.01.2016

Mamy Nowy Rok 2016. Czas Świąt Bożonarodzeniowych, Sylwester, Trzech Króli minął. Zrobiło się spokojnie i mnie zaczęło nosić. Przecież Nowy Rok nowe możliwości!
Chciałem koniecznie gdzieś jechać w góry lub wogóle coś odwiedzić mających z Nimi związek.

I tak oto w internecie wyczytałem, że dnia 9 Stycznia w Centrum Górskim Korona Ziemi znajdującym się w Zawoi będzie dniem poświęconym Jerzemu Kukuczce.
Ma być tematyczne zwiedzanie z przewodnikiem "Śladami Jerzego Kukuczki", prelekcja Pani Cecylii Kukuczka - żony Jurka i możliwość nabycia książek o Jerzym ze specjalną dedykacją, a na koniec śląskie specjały w barze w Base Camp Bistro.

Czytaj Więcej.

Tyle atrakcji, możliwość zwiedzenie Centrum Górskiego w którym jak dotąd jeszcze nie byłem, poszwędanie się w Zawoji, trochę śniegu w końcu dla dzieci będzie, okazja do zabawy i wygłupów.....i można wymieniać. Jeszcze dochodzi do tego Sobota dzień wolny od pracy więc jak niewykorzystać takiej uczty górskiej! :)

Do Zawoi udaliśmy się z całą familią i z przyjacielem Sebą. Oczywiście po drodze nie mogło zabraknąć niemiłych zdarzeń. Podjeżdzając do Zawoji szlakiem bo tak pokierowałą Nas nawigacja zakopało nam się auto i trza było się wykopać. Udało się!
W końcu dotarliśmy do celu podróży.
Zawoja przywitała Nas łądną pogodą i niesamowitymi widokami na masyw Babiej Góry (1725 m).

Nie będę się tutaj rozpisywać ze szczegółami, co robiliśmy, zwiedziliśmy. Skupie się na najważniejszych rzeczach.

Na zewnątrz budynku Centrum znajduje się olbrzymia kopuła masywu Babiej Góry do której można wejść i poznać układ geologiczny i roślinny tej góry.
Wchodząc do środka na początku wita Nas sklepik w którym można zakupić wiele pamiątek i oczywiście tego dnia książki i filmy związane z Jerzym Kukuczka.
Ja zakupiłem film "Jerzy", który był specjalnie podpisany przez Panią Cecylię oraz dwie pocztówki.
W sklepiku stoją prawdziwe sanie górskie, które robią furorę szczególnie na moich dzieciach - Natalce i Krzysiu.

Zakupiliśmy bilety:

Oprowadzanie z przewodnikiem w cenie 19zł / osoba
Zakupienie przypinki Korona Ziemi w kwocie 5zł uprawniające do udziału w prelekcji Cecylii Kukuczka.

Weszliśmy do Sali Głównej Centrum Korona Ziemi w której od razu w oczy rzucają się makiety 9 najwyższych szczytów poszczególnych Kontynentów.
Zaczęła się sesja zdjęciowa :)

W tej Sali znajdywała się także gablotka w której były przedmioty i rzeczy związane z Kukuczką. W tym Jego latarka czołowa, samoróbki zrobione z puszek, które służyły do zakładania stanowisk w trakcie wspinaczki i wiele innych..

Dalej przeszliśmy do drugiej sali w której za szklanymi gablotami można było oglądać przedmioty ludzi gór i z ich wypraw. Zobaczyliśmy między innymi buty Martyny Wojciechowskiej w jakich wspinała się na Mont Everest, kamień ze szczytu Everesta, który zniósł na dół Leszek Cichy i wiele, wiele innych.

Po tym nastąpił czas na część właściwą w Sali Głównej czyli pokaz i prelekcję Pani Cecylii Kukuczka.

I tutaj nie będę opisywał jak było, co było, kto nie był niech po prostu żałuje.
Mogę dodać, że było lepiej niż przy pierwszym spotkaniu w
Namaste w Katowicach o którym pisałem wcześniej na blogu.