ROK 2018 W LICZBACH:

Liczba dni na szlaku: 47
Przebyte kilometry [km]: 633.7
Suma podejść [m]: 34.201
Suma zejść [m]: 34.320
Zdobyte szczyty: 107
Odwiedzone Schron., Chaty: 43
Punkty GOT: 698
Data Aktualizacji: 21.05.2018
Najczęściej odwiedzane pasma górskie:
1. Tatry (17)
2. Sudety (11)
3. B.Śląski (4)
4. B.Wyspowy (3)
5. G.Świętokrzyskie (2)
5. B.Żywiecki (2)
5. B.Sądecki (2)
6. B.Niski (1)
6. B.Makowski (1)
6. B.Mały (1)
6. Pieniny, Gorce (1)
6. G.Izerskie (1)

SMAK GÓR RYSZARD PAWŁOWSKI (KSIĄŻKA)

Data wydania: 2015 ( wydanie 4, uzupełnione)
Wydawnictwo: Stapis
Ilość stron: 296
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Książka kosztowała: 39 zł
Format: B5 (175 x 250 mm)






Książka trafiła w moje ręce przy wizycie w Namaste w Katowicach, gdzie prelekcje z pokazem slajdów miał słynny Himalaista, Alpinista, 5-krotny zdobywca szczytu Mont Everestu - Ryszard Pawłowski.


Cała okładka po rozłożeniu ze skrzydełkami

Standardowo po prelekcji była możliwość zakupienia książki i podpisania jej przez autora.
Udało się wziąć autograf ze specjalną dedykacją :)





"Książka porusza rzadko opisywaną ciekawą tematykę z pogranicza alpinizmu i wysokogórskiej komercji, relacji przewodnik - klient. Reporterska formuła dobrze ujawnia relatywizm w postrzeganiu gór. To również subiektywne spojrzenie Pawłowskiego na góry, etykę i życie w ogóle." -
Krzysztof Wielicki, himalaista, zdobywca Korony Himalajów 

Czwarte już wydanie tej książki zostało uzupełnione o nowe opowiadania i zdjęcia.

„Smak gór” odpowie Ci na pytania, które chciałeś zadać alpinistom. Po co oni tam chodzą? Ile to kosztuje? Jak można się umyć i wysikać na siedmiu tysiącach metrów? Czy to prawda, że po paru pobytach na dużej wysokości w mózgu robią się dziury? Czy szerpowie nie lubią himalaistów? Czy można nie wejść na szczyt a powiedzieć, że się weszło?
Drugim obliczem „Smaku gór” jest psychologiczny portret Ryszarda Pawłowskiego – człowieka, który w mieście czuje się zagubiony a w warunkach, w których my nie przetrwalibyśmy dnia, on oddycha pełną piersią i jeszcze ma siły by zdobywać K2, trzy razy wejść na Mount Everest i rozwinąć najlepszą w Polsce firmę oferującą komercyjne wyprawy wysokogórskie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz